Segueix-nos!

Cultura

Agenda d'activitats del cap de setmana a Premià de Mar

Joaquim Aguilar

El que avui comença és un d’aquells caps de setmana ben carregats d’activitats a la ciutat.
Avui mateix comencem amb la inauguració a la sala Premiart d’una doble exposició. Es tracta de pintures de Laura Sibill i Maria Rovira, dues artistes de Sant Sadurní de d’Anoia i El Vendrell respectivament. La mostra s’inaugura a 2/4 de 8 del vespre i es podrà visitar fins el 2 de juny.

Cartell del concurs 'Delaya'ns'

Cartell del concurs ‘Delaya’ns’

Aquesta nit, a partir de 2/4 de 9, tindrà lloc a la sala petita de l’Espai l’Amistat la segona eliminatòria del festival Delayta’ns amb les actuacions de El último curso, Alone in danger + 1, Lifes’s law i Disbauxa. Recordem que el Delayta’ns és un concurs de formacions musicals que forma part del programa Premià Jove Oci Alternatiu de la regidoria de Joventut.
Passem ja a demà dissabte, a les 5 de la tarda es farà a la perruqueria Arregui del carrer Marina un curs d’automaquillatge, en motiu del dia de la salut de les Dones, una acte coordinat des de la regidoria d’igualtat. I a partir de 2/4 de 6 els Amics de la Sardana ens porten el 40è Aplec de la Sardana. L’aplec començarà a en sessió de tarda a 2/4 de 6, amb l’actuació de les cobles Mediterrània i Ciutat de Girona. Ja al vespre, a 2/4 de 9, es farà un sopar amb un entrepà de Botifarra del perol , bossa de patates, beguda i postres a un preu de 6€. A les 9 de la nit seguirà l’aplec amb les cobles Mediterrània, Premià i Ciutat de Girona.
Seguim amb activitats de dissabte. A 2/4 de 9 del vespre començarà a l’Espai l’Amistat la final de la 10ena edició de la Nit de la Gala Lírica amb les actuacions dels sis finalistes que interpretaran peces d’òpera, sarsuela i cançó catalana i que optaran al Premi Ciutat de Premià de Mar atorgat per l’Ajuntament. També hi haurà les actuacions especials del baríton Lluís Sintes i de la soprano Alicia Ferrer. La Gala Lírica l’organitza l’Associació Cultural l’Amistat i l’àrea de Cultura de l’Ajuntament.
Passem ja a diumenge. Els Mosqueters del Country de l’Aveca celebraran la seva ballada a la plaça de la Sardana des de les 11 del matí fins a les 2 de la tarda. A les 12 del migdia l’arqueòleg Ramon Coll explicarà en una xerrada al Museu de l’Estampació les troballes arqueològiques aparegudes durant la construcció de l’aparcament de la Plaça dels Països Catalans. Entretant, a la mateixa hora, la Banda de Música de Premià de Mar oferirà el seu Concert de Primavera al teatre l’Amistat, una activitat organitzada des de la regidoria de Cultura.
Anem ja a les propostes cinematogràfiques del cap de setmana. Comencem per l’Espai l’Amistat que ens proposa la pel·lícula ‘Un lugar donde refugiarse’ del director suec Lasse Hallström. Podrem veure aquesta pel·lícula diumenge a les 6 de la tarda i a ¼ de 9 del vespre i dilluns a les 6 de la tarda i a les 9 del vespre. Pel que fa al Patronat, al seva proposta cinematogràfica és ‘Tipos legales’, un film en el qual tindrem l’ocasió de gaudir de les interpretacions de tres guanyadors de l’Oscar com són Al Pacino, Cristopher Walken i Alan Arkin. Podrem veure ‘Tipos legales’ al Patronat dissabte a les 10 de la nit i diumenge a les 7 de la tarda.
I això serà tot. Que passeu molt bon cap de setmana!