Segueix-nos!

Joaquim Aguilar

5 de novembre de 2010

Cultura

La Nit de la Poesia i el teatre al Patronat, actes destacats del cap de setmana

Joaquim Aguilar

Poesia i teatre reclams principals de l’activitat cultural del cap de setmana a Premià de Mar. EL Taller de Poesia celebra aquest vespre al Centre Cívic la “2na Nit de Poesia”, que aquest any serà també un homenatge a Martí Rosselló. I demà al Patronat “Senseoficinibenefici” representa l’obra “Negroni de Ginebra”. D’altra banda, nova exposició a partir d’avui a la sala Premiart i diumenge el CEP ens porta a descobrir fonts a Sant Mateu.

I ara, com cada divendres a aquesta hora, una ullada a l’agenda cultural de cap de setmana a Premià de Mar: en aquesta ocasió no ens podem queixar perquè hi ha activitats per a tots els gustos.

Fem l’habitual repàs cronològic: els més matiners tornen a ser els artistes plàstics de Premià de Mar, que avui inauguren una nova exposició. En aquest cas, d’Anton Torres, un artista premianenc autodidacta i fill de l’exalcalde Torrents per a més dades. Ahir visitava el Tot d’Una i ens parlava del seu estil, un estil molt relacionat amb la seva formació autodidacta. La inauguració de la mostra, com sempre, a la Sala Premiart a les 20h.

I de la pintura a la poesia: aquest cap de setmana, ja ho hem dit, toquem un bon grapat de disciplines. Una estona més tard que s’hagi inaugurat l’exposició de Torrents, al Centre Cívic comença la 2na Nit de la Poesia, organitzat pel Taller de Poesia. Com ja hem explicat en edicions anteriors, un recital de diversos poetes premianencs amb l’acompanyament musical de Domènech Carrillo. I aquest any, amb un homenatge obligat a Martí Rosselló: es dóna el cas que Rosselló va ajudar fa un parell d’anys a crear aquest col.lectiu i a preparar el seu primer recital poètic, del qual va participar amb una lectura d’un poema seu que va escriure per l’ocasió. Segona nit de la poesia a partir d’1/4 de 9 del vespre al Centre Cívic.

I encara per aquesta nit, i per si entre pintures i poesia se’ns ha obert la gana, consignem una altra activitat a Premià de Mar: en el marc de les Jornades del Bolet de Tardor del Maresme, que organitza el Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme, avui tenim un sopar al restaurant el Paller de Premià de Mar. De fet el restaurant el Paller és l’únic restaurant premianenc que participa d’aquestes jornades, i l’aportació premianenca es completa amb la Fira del Bolet que tindrà lloc a Premià el pròxim 13 de novembre.

Avui la Lola Busquets ha fet el seu Tomb per la Vila fins el Restaurant el Paller i ha parlat amb un dels seus propietaris, en Joan Serra, que ens diu que l’àpat d’avui –que és un menú degustació- ha estat confeccionat per una pila de restaurants participants. El preu del sopar és de 60 euros.

I ara anem al dissabte i parlem de teatre. El Patronat Social Premianenc ens convida demà a veure l’obra “Negroni de Ginebra”, de Maria-Antònia Oliver, dirigida per Ana Domènech i portada a escena per la companyia “Senseoficinibenefici”. Tal com ens assenyalava l’actriu Neus Brasó a la Drecera, una comèdia amb clar referent cinematogràfic. L’obra es fa demà dissabte a 2/4 d’11 i diumenge a les 19h.

I tanquem itinerari a l’aire lliure, més concretament per  Sant Mateu. El Centre Excursionista de Premià convoca per diumenge al matí una passejada per les Fonts de Sant Mateu, una sortida d’uns 12-13 quilòmetres que sortirà, com ens deia la Maite Lletjà, del CEP, des de la Plaça Nova i enfilarà cap a Teià. La sortida no és nova ni de bon tros, però la Maite ens diu que sempre s’intenta variar una mica el recorregut. Si us engresqueu, diumenge a les 8 del matí al davant de la Font del Cargol,a  la Plaça Nova.