'Zones blaves'. Editorial del Premià Notícies del 27 de Juny del 2012

Com explicarem a bastament més tard en aquest mateix informatiu, la imminència de l’entrada en funcionament de les noves zones blaves ha creat controvèrsia a la ciutat. Un grup de Facebook titulat ‘Basta ya de zona azul en Premià de Mar’, presentava aquest matí 4.870 membres, tot i que no tots s’hi han adherit conscientment. És lícit que hi hagi resposta social a les decisions preses des de l’ajuntament, que per alguna cosa estem en una democràcia. La situació econòmica és la que és i cada cop costa més anar pagant per coses quotidianes com ara per aparcar, i més quan ens apareixen noves despeses relacionades amb la crisi, com aquest nou euro per cada recepta que presentem a una farmàcia. També és veritat que aquests moviments lícits han de partir de la base d’una informació correcte, i tenir en consideració les altres necessitats que té la ciutat i les problemàtiques concretes, com seria el cas de l’aparcament a Premià de Mar.
Nosaltres, per la part que ens toca, hem d’incidir de manera concreta en el tema de la informació, i és perquè la reestructuració de l’aparcament, amb les zones blaves, les zones verdes i la redimensió de les concessions administratives als aparcaments soterranis, sobretot el de can Farrerons, es va explicar en una roda de premsa el passat mes de maig que va tenir el ressò apropiat des d’aquests serveis informatius, tant a nivell ràdio com des del bloc del Premià Notícies. No s’hi val, doncs, dir que no s’ha informat a la ciutadania.
Davant d’una situació com aquesta, que presenta un desacord ciutadà davant d’una decisió municipal, s’ha d’imposar la via del diàleg. Per això, entre d’altres coses, hi ha mecanismes establerts i hi ha el paper dels partits de l’oposició, tot i respectant, i faltaria més, l’organització ciutadana a partir d’elements com les xarxes socials.

5 Comments on "'Zones blaves'. Editorial del Premià Notícies del 27 de Juny del 2012"

  1. Juan Alonso Villanueva | 2012-06-27 at 12:33 |

    En primer lugar, me parece que hace poco favor al rigor informativo, del que parece que pretenden presumir, al intentar minimizar la importancia de un movimiento que aglutina a 4.870 –cifra seguramente no superada por los seguidores de ningún medio de comunicación local- argumentando algo tan pobre como que no todos se han adherido conscientemente; todos conocemos como funcionan esas redes sociales en que es posible apuntar a algún amigo. Pero también todos sabemos lo fácil que es darse de baja, si no se está de acuerdo y , para su información, el número de bajas es puramente testimonial.
    L a crisis general a que aluden, ciertamente puede influir en que la ciudadanía no esté dispuesta a transigir por algunas situaciones que considere injustas. Claro. Y ésta sin duda es una de ellas. Pero no podemos obviar que, crisis mundial al margen, el problema del aparcamiento en Premiá de Mar viene dado por la destrucción de los lugares en donde se podían haber habilitado zonas gratuitas, para convertirlas en negocios lucrativos –o esa es la intención- para quien sea; que no para los ciudadanos en general.
    Puesto que no invitan a “partir de la base de una información correcta”, partamos de ahí, partamos de la experiencia: Hace unos años, cuando se puso la zona azul de Jacinto Verdaguer, ya surgieron los mismos dimes y diretes que si el aparcamiento controlado –casualmente, siempre bajo pago- era bueno o que si no lo era para el comercio; el resultado fue que, en aquellos tiempos venían mucho clientes a comprar a Premiá, provenientes de otras poblaciones limítrofes, que dejaron de venir. No me lo invento porque lo decían.
    Pero, a pesar de todo seguimos en un bis, tanto de la zona azul como de la construcción de un parking, con plazas de cesión temporal, que no interesan a los ciudadanos. ¿Tenemos que pagar los ciudadanos los errores o incapacidad de nuestros políticos?
    Creo que queda claro, por lo anteriormente expuesto, que ese problema del aparcamiento de Premiá, que mencionan, tiene difícil solución si, en una población con un término municipal exiguo, se utilizan, como se ha venido haciendo, los escasos terrenos válidos para conseguir zonas de aparcamiento gratuito, favoreciendo, en su lugar, negocios particulares que poco benefician a los vecinos.
    Espero haber pasado la prueba en eso de la información, porque, de verdad, eso de que nos llamen de golpe y a todos desinformados, tiene muy poca gracia, venga de quien venga. Teniendo en cuenta que si todo se dio a conocer en una rueda de prensa, si no llegó a los oídos de todos los premianeses, sin duda será porque los medios de comunicación locales no han sabido llegar a la población, en todos estos años.
    Lo del diálogo necesario –supuestamente con el Ayuntamiento- y de los mecanismos establecidos… creo que será mejor tratarlo en capítulo aparte.

  2. hola, això del diàleg ens sembla una mesura molt bona, però no sense abans veure la repercussió que tindrà la concentració a Premià de Mar a la plaça de la Sardana, encara hi sou a temps d’eliminar les noves places de zona blava, no posar les zones verdes i donar facilitats d’aparcament als ciutadans que viuen i treballen en aquesta població … el dia següent de la concentració que haguem exposat la nostra peticions, estem disposats a dialogar

  3. Potser l’error és pensar que publicar una cosa a la web de l’Ajuntament, al bloc de la ràdio i fer una peça de 10 minuts vol dir informar la ciutadania. Quanta gent escolta Ràdio Premià? Quanta gent entra diàriament a la web de l’Ajuntament?

    Sí? Realment se’n va fer el ressò apropiat? Va home va! Que l’Ajuntament ni la ràdio són el centre del món, ni un 95% de la població de Premià està pendent de vosaltres!

  4. Soy de premia de toda la vida igual que mis amigos y nunca he conocido a nadie que escuche la radio de Premia…..lo siento pero es así.

    Ellos dicen: -lo hemos dicho en la radio y lo hemos puesto en el bloc…

    Vale,eso quiere decir que si los ciudadanos de Premià de Mar queremos estar informados tenemos la obligación de que escuchar esa emisora todo el santo día y tenemos que entrar en su bloc todos los días,porque ellos no piensan mover un dedo en repartir directamente folletos informativos PARA ASEGURARSE QUE EL PUEBLO A SIDO INFORMADO.
    Que poquito interés en informar veo yo aquí…
    La gente tenemos cosas que hacer para ganar dinero y poder pagar todos los impuestos que no son pocos y bastante caros, para al fin y al cabo el ayuntamiento se lo gaste en limpiar nuestras calles,pagar a nuestros policías,etc… pero sobre todo para mantener una cantidad estúpida de políticos que todos sabemos que sobran más de la mitad.

    Eehh… pero vosotros a vuestro rollo,sois lo mejor que he visto en mi vida en lo que a informar al pueblo se refiere.
    Parece que estos periodistas estén comprados,podrían venir a Premià de Mar y preguntar directamente a las personas como se han enterado de la implantación de la zona azul FUERA DE ZONAS COMERCIALES Y LEJOS DE LA PLAYA.

  5. Xavier | 2012-06-28 at 11:08 |

    Hola atot en dic Xavier .,
    soc de premia des-de que baix ne-ja ,tota la vida aparca a premia de mar es un dilema cada cop mes complicat . trobo que fins que no ens fiquen seriosos tots am el ajuntament i fem manifestacions .
    no en faran cas . A heu pensat en que laxen de premia li fessin un tiquet adhesiu par pogué aparca a la sona blava de franc clar o podria fer l’ajuntament . a Barcelona al casc antic ofèn .

Leave a comment

Your email address will not be published.


*